Kuna auto blogide pidamine on suhteliselt in, siis mõtlesin et paneks siia teema alla siis ka minu sõiduki tegemised ja jutud veits täpsemalt kirja, kui et milline oli ja milline on praegu. Üritan ka meenutada mida täpselt tegin. Ehk on siis kellelgi vähemalt huvitav lugeda, näiteks kui ise mõtleb samu asju teha. Tean, et selliseid ettevõtmisi on küll hulgaliselt tehtud ja kes ise "õlinäpp" ei tohiks miskit uut olla.
Alustan siis sellest, et 2007 aasta augusti kuus, ostsin auto24.ee-st Pontiac Firebirdi 1987 aasta mudeli 2,8. Muidugi oleks ikkagi tahtnud juba v8 mootorit, kuid kuna kere oli selline nagu mulle just meeldib (T-top, voolujoonelised peeglid ja normaalne antitiib (puhtalt minu arvamus) ja hind oli ka just väga soodne läks kaubaks. Pildid on kõik telefoniga tehtud, ei olnud nagu pealehakkamist korralikku fotokat sebida
Selline siis ostes:
Manus:
2007.jpg [ 230.25 KB | Vaadatud 44160 korda ]
Õnnelike juhuste läbi, leidsin ka piisavalt vahendeid, et anda masin sõbra kätte, et ta selle siis ülevaatuse jaoks korda kõpitseks ning ka kere ülevärvimise sebiks. Siin kohal suured tänud talle tagantjärgi, kuigi teda need ilmselt ei huvita
pärast kättesaamist nägi masin välja siis selline:
Manus:
2007 peale värvimist.jpg [ 63.73 KB | Vaadatud 44160 korda ]
Auto kättesaades oli saabunud juba oktoobrikuu ja autoga lähemalt tutvuda sain siis 1 kuu. Midagi erilist nokitsema ei hakanud. Mootor töötas, küll väikeste vigadega, kuid teepeale ei jätnud, veel
2008 aasta suvi. Sai käidud esimest korda ka F-body kokkutulekul Tartus Ingmari juures. Sai seal v8 mootoriga isendit uurida ja niisama grillida. Igatahes suve keskpaiku hakkas see 2.8 proovima, kui palju minu karikas piiskasid kannatab. Nimelt hakkas roolivõimu hoidev alumiinium junn mõranema ja ka päris katki läks lõpuks, milletõttu hakkas rihma maha viskama. Igatahes see rihm vilises ja lendas koguaeg maha (automaatpingutusega nagu ta on) kuni lõpuks mootor üldse kokku jooksis. Sai siis sõbra käest tema vana Camaro mootor ostetud. Mootor küll töötas, kuid tühikäiku polnud külmast peast üldse ja läbi kere oli metsik värin. Hiljem uurisin et võis olla sellest et tehase automaadiga ja manuaaliga mootorid on erinevalt tasakaalustatud. Kui palju see sellest olenes ei oska öelda, igatahes tuli septembri paiku müüki Tallinnas(Hüürus, kui täpsem olla) 84 aasta Trans Am. Ilma dokumentideta, seega ainult doonor autoks. Mõtlesin, et kuna ainult V8 "overhauling" läheks niikuinii samasse auku kui terve doonorauto, otsustasin selle ära soetada. nägi masin siis välja selline:
Manus:
doonor.jpg [ 252.19 KB | Vaadatud 44160 korda ]
2008 aasta talvel alustasin kodus doonori demontaazi. Kuna kodus telfrit, kanalit ega ka sooja garaasi pole, siis sai doonorilt ära võetud ainult keredetailid, radikad ja muu siuke pudi-padi millele käsi oli võimalik külge panna. Mootori välja tõstmisest muidugi ei saanud unistadagi. Leppisin siis kohaliku remondikojaga kokku, et toon auto sinna, ja ise nokitsen. Samuti võtsin kohe pähe, et teen esimese ikkagi
stock küll nende
performance osadega aega tegeleda hiljem küll. Pildid on url-ina sest ei saa seda img käsku pilti näitama ja üle 3e ei lase PFCE leht kohalikult sisetada
Pool-lammutatud auto siis selline:
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285511 http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285513http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285515/Poolpäeva tööd ja mootor siis kodus :
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285523Kodus siis lammutasin mootorit niipalju kui sai laiali, võtsin plokikaaned maha ja saatsin klapitihendite vahetusse. Tellisin Rockautost vin numbri järgi siis tihendikomplekti. maksis vist koos transpordiga 2000 ja toodi koju uksetaha allkirja vastu ära. Kahjuks vist pole vaheetappidest eriliselt pilte säilinud, kuid mõtlesin, et kuna esimene automootor mida kavatsen ise ehitada, siis on parem kui on ka järelvaataja et tähtsaid asjad ikka õigesti tehtud saavad ja kodus polnud ka vajalikke tõmmitsaid, et mootorit korralikult lahti võtta. Mootor kaasa ja kohalikku remondifirmasse. Väikse aja möödudes sai siis mootor täiesti lahti võetud, ning vaadates saalesid, siis välja tuli vahetada vähemalt üks komplekt, kuid kuna mootor nagunii laiali, mõtlesin, et vahetada siis juba kõik saaled.(välja vahetamata jäid ainult nukkvõlli saaled, kuna ei olnud spetsiaalset tõmmitsat nende vahetamiseks, kuid nad olid heas korras niikuinii).
Saale muredega pöördusin usajuppe müüva poe poole, kus anti mulle selline pisike juuksekarva jämedusega plastik junn, millega sai siis mõõta kas on üldse saalesid vaja vahetada. Enda oskamatusest ilmselt ei õnnestunud see just väga hästi, sest see näitas ikkagi suhteliselt suurt
clearencit vana saale järgi vaadati ka, et oleks juba justkui 3 remontmõõt. Egas midagi, tellisin sealt siis saaled ja suundusin tagasi kohalikku remondifirmasse mootorit lammutama. Jutt käib siinkohal kepsusaaledest.
Olles väntvõlli välja võtnud, mõõtsime üle mikromeetriga
mainbearingu ja ka
rod bearingu tuli välja, et raamatu järgi on need kõik veel täiesti originaal mõõdus, ehk mingi õigesse mõõtu treimine oli ebavajalik. Seejärel tuli otsustada, mida teha rõngaste ning kolbidega...iseenesest oleks olnud võimalik pääseda ainult hoonimise ja rõngaste vahetusega, kuid jällegi tuttaval netilehel sirvides nägin, et kolvikomplekt ei ole just eriliselt kallis ning tellisn ka uued kolvid. Remont 1 siis. Sai siis plokk koos kepsude ja kolbidega viidud lähedal asuvasse firmasse, mis siis puuris silindrid üle, vahetas kolvid ning enda kindlamalt tundmise mõttes, lasin üle mõõta ka kepsude saaled. Mõõtmine kinnitas, et sobivad originaal saaled. Seejärel paar klikki netilehel ja kahe nädalapärast vajalikud asjad uksetaga. Siinkohal siis pilt laiali olevast mootorist, mis on juba puuritud, hoonitud ja pestud:
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285525http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285535Uued kolvid (selle pildi ma lihtsalt PIDIN tegema
):
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285541/Järgnevalt sai siis mootor juppidest kokku laotud, ning samuti värvisin ka ploki ära. Valisin subaru punase täiesti tavalise autovärvi. Ühest värvipoest muidugi öeldi et see ei kõlba mootori värvimiseks, kuna ei talu kuuma, kuid kui arvestada, et kui mootor läheb üle 100 kraadi celciuse siis ilmselt juba mingi probleem ja kaua seda temperatuuri mootor ise juba ei talu, tühja siis sellest värvist. Ostsin ikkagi ära ja värvisin mootori ära. Käisin ka automaalriks õppimas ning tegin kõik nii nagu peab. Siiani on värv lahti tulnud mullidena ainult sisselaske kollektorilt, ja sedagi seetõttu, et sai seda karbussiga jännates ohtralt bensiiniga üle ujutatud. Bensiini süüks saab ajada ka klapikambrikaane kollakaks värvumise..filter lekkis
aga inimene õpib kogu elu (ja sureb ikka lollina, tean). Klapivedrude pingutamise tegin Youtubes asuva remondi õpetus klipi järgi, mis õpetas 1 mootoripöördega kõik ära pingutama(sedasi ei kulu saaledele pandud õlikiht kohe maha) minul see ühe korraga ei õnnestunud muidugi, kuid tehtud ta sain, ja kui õli oli ilusti kõikjale valgund ei olnud ka tiksumist. Kõik jupid siis jällegi tellitud Rockautost. Siin siis värvitust ja kokkupandud mootorist pilt:
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285543/Mootor valmis, saatsin käigukasti klassivenna juurde remonti, kuna ta on automaatkaste remontinud. Uus sisu saadi 4k eest + tööraha ning jupid tulid vist Japanpartsist. Väikse lisatasu eest tõi ka käigukasti ise ära
nüüd olid igatahes kõik esmased asjad
overhauledSamal ajal hakkasin siis Firebirdi aiste vahele v8 jaoks ruumi tegema, v6 välja, survepesuga mootoriruum puhtaks, pritsungi juhtmekimp välja ning hakkasin mootoripatju vahetama. Äärmiselt tülikas töö peaks mainima
pilt siis viimasest korrast (ma loodan) kui see kere v6 kannab:
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285545/ja tühjast mootoriruumist
:
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285549/Mootoripadjad küljes, hakkasin siis mootorit
installima ei olegi väga sellest toimingust kirjutada, kui et panin ta sinna ilma jagajata (jagaja õigeks panemine on samuti imelihtne tänu Youtubele) Vajaliku elektri sain doonorautolt. Nimelt lihtsalt pistikust vana välja ja karbussi elekter tagasi ja imekombel kõik töötas, järeldasin, et ju siis tootmise lihtsuse eesmärgil ikkagi elutähtsad vooluringid jäetud enam-vähem samaks. Vaja oli ka uud
engine oil dipstick'i ja läksin siis sinna jupi poodi kus ma 2 kuud tagasi saaled tellisin. Saalesid õnneks polnud veel kohal mingite probleemide tõttu, kuid polnud hullu, sain raha tagasi ja tellisin siis selle mõõtevarda. Natuke läks aega ja sain ka selle kätte.
pilt:
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285555/Samuti tõstsin ka 84 aasta armatuuri ja konsoolid 87 aasta omasse, ning panin ka pagasniku avamise nupust
mis küll nõudis natuke tagumise polstri lõikumist, kuid plaane arvestades pole hullu vast
teen ilusaks.
Üldsielt siis sõitsin mootoripoole pealt originaal karbussiga kuni sain kätte venna ostetud uue Edelbrocki.
Korralikku pilti pole seega ei hakka siia praegu linki panema.
auto muidu, kui käis PFCE-ga Hiiumaa avastus retkel:
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66285559Üldiselt on hetkel võetud plaanidesse tegeleda sisu ja ka Trans Am-i tiibade ja stangedega. Värvitööd teostan ise, ilmselt kodustes tingimustes kuna olen õpilane ja tööle ei ole õnnestunud ka saada. Tolm mis laki sisse tuleb, on välja poleeritav. Suurem mure istmetega, nimelt pole enesel vastavat masinat, mis õmbleks nahka. Muidu teeks ka need ilmselt ise
Siinkohal toon siis enda nägemuse sisust joonistena :
http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66288099http://fotoalbum.ee/photos/TransAm/66288113/Kui keegi sadulsepp nüüd juhtub seda postitust lugema, siis pakkumised 4 istmele (esialgu) oleks oodatud. Nahk on endal olemas ning kui hind on hea, võiks ka tegija enda logo kuhugi istmele paigutada
Samas kui kellelgi on vaja abi või nõu olen samuti nõus väikse tasu eest aitama
kontakt oleks:
atsumbleja@gmail.com