PFCE foorum
http://firebird.ee/foorum/

Käigukasti NELJAS remont
http://firebird.ee/foorum/viewtopic.php?f=4&t=1775
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  ZGI [ Neljapäev Mai 17, 2012 11:09 pm ]
Teema pealkiri:  Käigukasti NELJAS remont

Viimasest käigukasti remondist on möödas vähem kui 2 aastat. Vahepeal ei ole kõik ka päris ladusalt läinud - eelmise aasta suve alguses vahetati low gear freewheel, mis väidetavalt oli praak ja põhjustas sellist jama, et D-ga sõites lülitus esimene käik väikese viitega. Näiteks fooritagant liikuma hakates läks 0-2 sekundit kuniks esimene käik saabus.

Pärast seda oli lühidalt kõik taas ilus. Mälu järgi juba hooaja algusepoole tekkis veidi arusaamatu probleem - mõnikord D peale lülitades tekkis imelik plekikilinat meenutav heli. Samas tühikäigul oli vaikus ja tihti oli kõik korras ka D peal. Targemad kodanikud arvasid, et ju mingisugune plekk kusagil lihtsalt liigub ja teeb aeg-ajal häält.

Sai hooaeg lõpuni sõidetud ja korra ka Erkki-ga konsulteeritud sel teemal, kuid nii rahalistel põhjustel kui sellest tulenevalt, et kõik toimis 99% juhtudel korralikult, jäi remonti minemata.

Käesoleval aastal autot garaažist välja ajades kostus sama heli. Taas tõstatus küsimus, et kas kõik on ikka korras. Esimestel sõitudel ei märganud ühtegi probleemi - käigud vahetusid nii nagu peab. Mõnel üksikul korral oli aru saada, et esimene käik ei lülitu alati koheselt ja tihti häiris imelik heli, mis tekkis pärast D peale lülitamist. Samas kõige muu töötamine viis paratamatult mõtted sinna, et kõik on ikka korras ja mure on milleski tühises.

Täna mootoriõli vahetuses käies sai probleemile tähelepanu juhitud. Tublid töömehed võtsid vaevaks korra asja uurida. Pärast turbiini all oleva katte mahakruvimist oli pilt selge - turbiiniga on mingi jama, sest D peale lülitades kostub sealt selgelt klõbinat/kilinat. Rääkisin Erkkiga ja ta arvas, et kui turbiinis hääl sees vajab see vahetamist. Samuti on võimalik, et midagi on levinud kasti sisemusse ja ka seal on vaja vahetusi teha. Praeguseks otustatud, et hetkel autoga rohkem ei sõida. Lasen turbiini ja kasti maha võtta ning viimase ka laliali lammutada, et selgitada probleemi olemus. Tõenäoliselt tähendab kõik see aga, et meil jääb peagi algav hooaeg vahele, rääkimata USA autode üritustest jmt asjadest, sest puuduvad vahendid kasti remondiks. :(

Autor:  resident [ Neljapäev Mai 17, 2012 11:39 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Käigukasti (tõenäoline) NELJAS remont

Väga kurb lugeda,et nüüd nii juhtus,aga loodab et ABCS on asi ok ja oled ilusti kohal :)

Edu..

Autor:  ZGI [ Esmaspäev Juun 04, 2012 8:52 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Käigukasti NELJAS remont

Pehmelt öeldes vilets lugu jah. Aru ma ei saa kuidas alla 300HP mootori kast ei pea vastu tutikate juppidega - kas tõesti toodetakse nii palju praaki või on küsimus kusagil mujal. Hetkel autol kast ja turbiin maas. Kast läheb homme lammutamisele ja siis selgub kas ja mis kastis toimub. Turbiinist õli välja valades oli viimane olnud metallipuru täis mis ei ole kohe mitte hea märk - kui puru kasti jõudis on nähtavasti päris ikaldus. Turbiin lõigati lahti ja väidetavalt oli ka seest kõik puruks. Täpsemalt lähipäevil.

Autor:  ZGI [ Neljapäev Juun 14, 2012 12:20 am ]
Teema pealkiri:  Re: Käigukasti NELJAS remont

Kast toimetatud Imre juurde ja praeguseks selgeks saanud, et kastil suuremat viga õnneks ei ole. Purust oli vaid filter ummistunud ja 3-4 käigu siduripakk veidi kannatada saanud. Pakuti välja, et kui tahta kiirendustest osa võtta, oleks üheks võimaluseks Raybestose Z-pack-i paigaldamine, mis maksab ca 90 kohaliku ringis. Lisaks tööraha kasti lahtivõtu, paki paigalduse ja kokkupaneku eest orienteeruvalt 250 kohalikku - lihtsalt teadmiseks tulevastele. Pakkumine tundus olevat mõistlik, mistõttu andsin asja töösse. Nüüd tuleb veel ära otsustada milline turbiin valida.

Autor:  ZGI [ Laupäev Juun 16, 2012 11:17 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Käigukasti NELJAS remont

Otustatud turbiini soetamine. Kuna poest arvega ostes läheks asi maksma ca 50% rohkem kui tutvuste kaudu sebides, sai siiski otsustatud viimase kasuks. Kahjuks küll sellisel juhul ei laiene garantiid ja seadusest tulenevad pretensiooni esitamise tähtajad ehk maakeeli kui asi läheb katki pole kedagi süüdistada. Lähipäevil peaks auto kokku tagasi saama. Näis kuidas seekord läheb, kuid ühe asja olen otsustanud - nii kui tekib mingigi kahtlus, läheb kohe tagasi lahtivõtmisele.

Autor:  ZGI [ Esmaspäev Juun 18, 2012 8:29 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Käigukasti NELJAS remont

Auto taas koos. Esimene proovisõit tehtud, lekkeid ei tuvastatud, sai ühest linnaotsast teise sõidetud. Esimese hooga tundub kõik toimivat. Nüüd tuleb hinge kinni hoida ja hoolega jälgida kuidas kast end ülal peab. Arvet pole julgenud veel vaadata. :shock:

Autor:  Martin K [ Kolmapäev Juun 20, 2012 10:33 am ]
Teema pealkiri:  Re: Käigukasti NELJAS remont

Mis turbiin sisse läks? Uskumatu, kui palju kordi selle auto kasti juba remonditud on....

Autor:  ZGI [ Pühapäev Juun 24, 2012 11:23 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Käigukasti NELJAS remont

Martin K kirjutas:
Mis turbiin sisse läks? Uskumatu, kui palju kordi selle auto kasti juba remonditud on....

No shit Sherlock! :)
Alates 2005 algusest on auto olnud siinmail ja praeguseks siis kasti 4 korda põhjalikult remonditud rääkimata mõnest väiksemast tegutsemisest. Aru ma ei saa kuidas nii lahja mootori kast ei pea...
Turbiini kohta oskan hetkel öelda vaid sellise numbri: 88-B29L. Erkki ta sebis, millega täpsemalt tegu ei oska kahjuks öelda. Stalli kohta öeldi, et pidi olema samas kandis, mis eelmine ehk 2300 ja 2500 vahel.

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/