Muuda fondi suurust
Tänane kuupäev Teisipäev Mär 19, 2024 2:09 pm


Tee uus teemaPostita vastus Leht 1 koguhulgast 1   [ 5 postitust ]
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: K: 4gen tagumiste rattalaagrite vahetus
PostitusPostitatud: Neljapäev Juul 29, 2010 2:02 pm 
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 18, 2009 9:30 pm
Postitusi: 16
Asukoht: Pärnu
Kuna autot suht sihtotsatrbeliselt suveti kasutatud (loe: kõvasti burnouti :twisted: ) siis avastasin ühel hetkel, et kolin mis aeg-ajalt kuulda auto tagaosast ei olegi arvatud piduri suportid mis liiguvad aeg-ajalt vastu piduriketast kuna tagapiduritele n.ö ''pime'' ette pandud vaid asi hoopis hullem, sai auto üles tõsta esialgse plaaniga suportid paremini kinni panna kuid selgus hoopis, et kolinat põhjustavad ära surnud rattalaagrid mis lasevad tagumistel ratastel oma sentimeetri jagu loksuda. Sai peale seda avastust kiiresti-kiiresti uspartsust uued rattalaagrid osta ja need kähku ära vahetada kuid selgus, et see ei ole teps nii lihtne nagu algul tundus. Kuulsin ühe idamaa-targa käest, et ta oli sama tööd Mustangil kunagi teinud ja selleks tuleb laagrid koos pooltelgedega välja võtta, mille teostamiseks on vaja põhimõtteliselt kogu tagasild laiali kakkuda. Sellest ka küsimus: On keegi siinsetest foorumlastest sellise tööga kokku puutunud ja äkki on võimalik need kuidagi kergemini kätte saada? Igasugune Know-how vägagi teretulnud kuna ei ole plaanis enam tappes ka autot kuhugi teenendusse viia vaid asjadega ise ja sõprade abiga hakkama saada.
(Põhjuseks paari aasta tagune plokikaane tihendite vahetus mis kestis 32h väidetavat töötundi mis on selle töö juures ülim absurdsus väljaõppinud mehhaanikute poolt ja siiani remondis olev Ford explorer mis käigukasti vahetuses juba pool aastat, mis pidi olema max. nädala töö. Ei ole mul lihtsalt ehk vedanud nendega,mis muud :cry: )
Pikk jutt, s*tt jutt, ühesõnaga teemakohane abi igati teretulnud :!:

_________________
Peab Meeldima!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: 4gen tagumiste rattalaagrite vahetus
PostitusPostitatud: Neljapäev Juul 29, 2010 6:25 pm 
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Sept 17, 2009 8:39 pm
Postitusi: 266
Paar aastat tagasi ülevaatusel käies öeldi mulle, et üks tagumine rattalaager läbi, sest ratas annab sedavõrd palju liikuma edasi-tagasi.
Ostsin siis AB-st laagri, läksin ühe tuttava juurde teenindusse, vaatasid asja ja ütlesid, et nemad seda tööd ei tee, sest ei julge silda lahti võtta. Mis seal ikka, panin siis AB-s aja kinni.
Jätsin auto rõõmsalt neile, asuvad tööle, helistavad miski tunnikese pärast ja ütlevad, et mis jama sa ajad, laagril ei ole häda midagi. Ma siis vastu, et ülevaatuselt öeldi, et ratas annab liikuma - järelikult laager läbi. Nemad väitsid seepeale, et USA autol peabki ratas andma nii palju liikuma. Igaks juhuks vahetati laager küll ära (kuna oli juba lahti kistud ja laager ostetud), kuid tegelikult selle järgi vajadust väidetavalt ei olnud.

Kokkuvõte: sild tuli lahti võtta laagrite vahetuseks, kuid selleks veidi oskusi/teadmisi tarvis ja ei imestatud, et suvaline töökoda seda teha ei tahtnud.

Nüüd tekib küsimus, et kas su rattalaagrid on ikka läbi? :)
Kui tõstad ratta maast lahti ja paned käsitsi pöörlema, siis kas on kuulda undavat heli? Olen aru saanud, et esmast kontrolli tehakse tavaliselt sedasi.

_________________
Tulge kiirenduse EMV-le bracketit sõitma - võiduvõimalus suurem kui loteriil! :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: 4gen tagumiste rattalaagrite vahetus
PostitusPostitatud: Neljapäev Juul 29, 2010 9:05 pm 
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Sept 19, 2009 2:11 pm
Postitusi: 100
Asukoht: Tallinn/ Lõuna-Eesti
Ma olen rohkem kodus 3gen'iga kuid ei usu et neil sildades väga vahet on. Selle pooltelje saad sa hõlpsalt lahti, eriti kui on tõstuk. Mina tegin seda põrandupeal nagu USA inimestele kombeks..ei tea miks neile meeldib tolmu sees püherdada. Anyway...keerad tagasilla kopsiku küljest( 1/2 tolli võtmega, või kui annab siis mm võtmega...ei mäleta mis ta oli seal..12 või 13. kuid mina hankisin toll võtme, kuna mm tahab üle kandi keerata ja siis läheb juba poldipea lõikamiseks/puurimiseks) siis seal sees on näha üks pisem kruvi, mille peaks lahti saama kas 7 või 8mm võtmega..toll on muidugi parem. Siis saab sealt ära võtta planetaare hoidva pulga, mis võimaldab pooltelgi niipalju sisse lükata, et ära saab võtta C-klipi (C kujuline seib siis, mis on pooltelje soones) ja nii kui see C-clip on eemaldatud, jookseb pooltelg kohe välja. Ja siis saad ehk tõmmitsaga laagri kätte. pole ise selle laagrivahetuseni veel jõudnud ja loodan et niipea ei jõua. Tõmmitsa saad ka ise meisterdada vast mingist pikemast poldist(poes müüdavad keermelatid on liiga pehmed tõmmitsa jaoks) ja mõnest tugevamast seibist või miskit. Ei tea kuidas mustangil on, kuid firekal on laager sillakojas või kuidas seda eesti keeles öelda(axle-housing inglise keeles)

ZGI jutt muidu õige, et C-clip sild natuke loksub(piisavalt et kuuleks kolksu ja tajud ka seda et liigub) kuid väga suurt lõtku ei tohiks olla, muidu juhtub nii nagu sellel õnnetul punase camaro omanikul, kel sõiduajal pooltelg minema jooksis. Täpselt ei tea kas 1cm on normaalne(võibolla isegi on), kuid kui selle kaane silla küljest ära keerad saad teada, mis seisus see pulk seal on

Minu jutt käib tavalise diffri kohta, kui sul on Borg-Warner tagasild, siis pooltelg tuleb ka tõmmitsaga/slide hammeriga ära. Vist pääseb nende 10 poldi lahti keeramisest. Ja borgil on laager vist pooltelje küljes, mille vahetamiseks tuleks pressi kasutada.

ehk on abiks :) (PS! mul on ka chiltoni repair manual 82 kuni 94 aasta autode jaoks, kui sinuoma peaks antud vahemikku jääma, saan provideda väikest info)

veel ps: burnout rikub minumeelest pigem käigukasti (kuna sul pidureid pole taga) kui rattalaagreid. Kolkse võivad teha igasugu puksid, mis läbi. Minu masin kolksub samamoodi kui äkilisemalt accelerationt teha. Samuti võiks sul olla käepärast nihik, et oleks võimalik meisterdada tööriist silla kontroll-õlipunni maha keeramiseks. Endal õnnestus see nihiku ja relakaga üsna hästi:D ja samuti võiks olla umbes 2,9 pinti tagasilla õli mis vastaks SAE 80W-90 GL5(Canada 80W GL5) nõuetele. (vist midagi 1,3 liitri kanti, nii et 2 liitrit võid osta :D kuna sisse tuleb nagunii niipalju panna, et kontrollpunniga tasa oleks...

_________________
sinine 3 gen Trans Am Replica


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: 4gen tagumiste rattalaagrite vahetus
PostitusPostitatud: Teisipäev Aug 10, 2010 5:12 pm 
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 18, 2009 9:30 pm
Postitusi: 16
Asukoht: Pärnu
Tänud vastuse eest!
Mul tõesti see kolks seal päris jube, autot maapinnal rattast kinni võttes raputada on kolks väga kõvasti kuulda, samuti aukudest läbi sõites jne. Mul masin jah 94a. Nägin hiljuti kuidas ühel chevy exploreril seda laagrit vahetati, ei tundunud kõikse raskem olevat, et ehk saan ise hakkama, loodan küll :)
Ja Ats...ei ole ilus asju ära sõnuda, mind nüüd kastivahetus/remont ka ees ootab :twisted: Survelaager hakkas jubedat häält tegema, sain sellega kuukene sõita ja nüüd kui käik sees mootoriga pidurdada on selline kolin nagu oleks tuhat hammasratast seal sees valla pääsenud, hakkan nende laagrite/kastiga neljap. tegelema, ehk jõuan nädalavahetuseks tehtud 8-)
Aga jah laagrite juurde tagasi....ei ole mina veel ei ühtki undamist sealt kuulnud, lihtsalt kolksuvad ja muud seal ju olla ei saa, loksutatud ratas all ja ratas alt ära, maas ja tõstuki peal, ei leia seal muud....

_________________
Peab Meeldima!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: 4gen tagumiste rattalaagrite vahetus
PostitusPostitatud: Teisipäev Aug 10, 2010 10:55 pm 
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Sept 19, 2009 2:11 pm
Postitusi: 100
Asukoht: Tallinn/ Lõuna-Eesti
Njah, igaks juhuks võiksid siis selle tagasilla kaane maha võtta ja vaadata, mis olukorras see sisemus (pulgake) on seal. Ei ole vast meeldiv, kui pooltelg sõiduajal minema kipub ja pealegi oleks aeg tagasilla õli nagunii vahetada :D

_________________
sinine 3 gen Trans Am Replica


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teemaPostita vastus Leht 1 koguhulgast 1   [ 5 postitust ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

phpbb.ee 3.0.5++