PFCE foorum
http://firebird.ee/foorum/

Poolraamide kokku keevitamine
http://firebird.ee/foorum/viewtopic.php?f=4&t=40
Leht 1 koguhulgast 1

Autor:  rnx [ Kolmapäev Okt 14, 2009 9:44 am ]
Teema pealkiri:  Poolraamide kokku keevitamine

Et arutaks siis sellise liigutuse hüvede ja miinuste üle. Kuna sai enda autol vastav liigutus ära tehtud, siis üht-teist võin juba muljetada.

Esimene asi, mida tuleks tähele panna on pind, kus auto liikuma hakkab - sileda trassi puhul pole talade mõõtmetel eriti kriitiline tähtsus, küll aga meie kuumaastikul. Liiga jäik ühendus hakkab pikas perspektiivis autot mujalt lõhkuma - kandekere on mõeldud töötama tervikuna ning kui miski raske raua lisamisega liiga jäigaks teha, siis annab pehmem koht järgi ning sinna tekivad mõrad. Seepärast olen isiklikult peale mõningast uurimistööd seda meelt, et meie tänaval sõitva auto jaoks on tüüpiline 60x60x3 mm karpraud way overkill. Ise kasutasin 60x30x2.5 mm materjali ning hetkemuljete järgi tundub see ka suhteliselt paras olevat.

Teine nüanss, mille vastu ma ise olin sunnitud natuke patustama on tõsiasi, et raske raua ladumise asemel tuleks püüda lisada toestusele ruumilisust - mida rohkem õnnestub olemasolev kandevosa taladega kolmnurkselt siduda, seda parem. Kuna mu enda autol on paigaldatud kaks katalüsaatorit, siis oli kunde pool ruumi piisavalt vähe selleks, et ristisuunas ühendustala poolraami või küljekarbiga liita. Samas on ka päris paljud tööstuslikud ühendused konstrueeritud samal põhimõttel, nii et vast pole ka väga hullu.

Positiivsed küljed peale paigaldust:
- autoga esimest korda sõites on tunne nagu oleks uued vedrud alla pandud
- auto on oluliselt vaiksem, mis puutub igasugu naginatesse-kolinatesse
- fun factor isetegevusest
- vedrustus hakkab korrektselt tööle

Ja nüüd negatiivsed:
- vedrustus hakkab korrektselt tööle s.t. nõrgad kohad tulevad välja (minu näite puhul vahetamist vajavad esiamordid ja -vedrud)
- osaliselt eelmise punkti juurde kuuluv - tagumised õõtshoovad jäävad pehmeks ning hakkavad läbi painduma, avaldub ebatasasel teel kiirendades
- peab hakkama otsima pisut ebapädevamat ülevaatuskohta ilmselt, kuna ARKi arvates pole tegu legaalse modifikatsiooniga (kere kandmikku on omavoliliselt muudetud, teoreetiliselt tehasetoodangu puhul peaks legaliseerimiseks piisama sertifikaadi esitamisest ning ümberehitusloa hankimisest)

Paar pilti ka enda tehtust, kuna oli tegu esimese sarnase projektiga, siis ehk pole teostus kõige parem, aga eks iga viga õpetab :) :

Pilt

Pilt

Kaalulisa tuli kokku umbes 10-11 kg, polegi kõige hullem :)

Autor:  jagermeister [ Kolmapäev Okt 14, 2009 11:35 am ]
Teema pealkiri:  Re: Poolraamide kokku keevitamine

Väga super töö!Endal all bolt on subframe-id.Kuna polnud keevitust võtta, sai nende kasuks otsustatud,kuigi soovitati keevitatavaid.Aga eks tulevikus võiks need ka ilusti kinni keevitada.

Autor:  rnx [ Kolmapäev Okt 14, 2009 11:52 am ]
Teema pealkiri:  Re: Poolraamide kokku keevitamine

Kuidas nende bolt-on jubinatega rahul oled? Seni, kuni poldiaugud ära veninud pole, pole vist väga hullu?

Eks keevitada annab neid jah alati :)

Autor:  jagermeister [ Kolmapäev Okt 14, 2009 1:16 pm ]
Teema pealkiri:  Re: Poolraamide kokku keevitamine

Hetkel ei kurda :) Pole aega olnud auto alla piiluda kas need poldiaugud ka kulumismärke näitavad,aga vähemalt ei uju auto üle küngaste enam nii jubedalt :lol:
Mis puutub niginatesse,siis targa nigiseb ikka,see võib ka olla sellest et tihendid väsinud,samas meie teedel vaikset autot annab leida ;)

Autor:  Tuulepoiss [ Pühapäev Nov 22, 2009 1:28 am ]
Teema pealkiri:  Re: Poolraamide kokku keevitamine

Mul on ühel gtal all spohni bolt on ja kinnikeevitatavad poolraamide ühiendajad ümartorust 42,6x3,2. Teisele lasin samasugused teha. Enam aukudest läbi ei paindu. Mul esiamortidest ja vadrudest ei saa suurt midagi aru. Tagasild vibab küll kiirendades. Võiks ilmselt uued vedrud panna.

Siin näha Eestis tehtud kätetöö.

Pilt
Pilt
Pilt

Leht 1 koguhulgast 1 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/