Et arutaks siis sellise liigutuse hüvede ja miinuste üle. Kuna sai enda autol vastav liigutus ära tehtud, siis üht-teist võin juba muljetada.
Esimene asi, mida tuleks tähele panna on pind, kus auto liikuma hakkab - sileda trassi puhul pole talade mõõtmetel eriti kriitiline tähtsus, küll aga meie kuumaastikul. Liiga jäik ühendus hakkab pikas perspektiivis autot mujalt lõhkuma - kandekere on mõeldud töötama tervikuna ning kui miski raske raua lisamisega liiga jäigaks teha, siis annab pehmem koht järgi ning sinna tekivad mõrad. Seepärast olen isiklikult peale mõningast uurimistööd seda meelt, et meie tänaval sõitva auto jaoks on tüüpiline 60x60x3 mm karpraud way overkill. Ise kasutasin 60x30x2.5 mm materjali ning hetkemuljete järgi tundub see ka suhteliselt paras olevat.
Teine nüanss, mille vastu ma ise olin sunnitud natuke patustama on tõsiasi, et raske raua ladumise asemel tuleks püüda lisada toestusele ruumilisust - mida rohkem õnnestub olemasolev kandevosa taladega kolmnurkselt siduda, seda parem. Kuna mu enda autol on paigaldatud kaks katalüsaatorit, siis oli kunde pool ruumi piisavalt vähe selleks, et ristisuunas ühendustala poolraami või küljekarbiga liita. Samas on ka päris paljud tööstuslikud ühendused konstrueeritud samal põhimõttel, nii et vast pole ka väga hullu.
Positiivsed küljed peale paigaldust:
- autoga esimest korda sõites on tunne nagu oleks uued vedrud alla pandud
- auto on oluliselt vaiksem, mis puutub igasugu naginatesse-kolinatesse
- fun factor isetegevusest
- vedrustus hakkab korrektselt tööle
Ja nüüd negatiivsed:
- vedrustus hakkab korrektselt tööle s.t. nõrgad kohad tulevad välja (minu näite puhul vahetamist vajavad esiamordid ja -vedrud)
- osaliselt eelmise punkti juurde kuuluv - tagumised õõtshoovad jäävad pehmeks ning hakkavad läbi painduma, avaldub ebatasasel teel kiirendades
- peab hakkama otsima pisut ebapädevamat ülevaatuskohta ilmselt, kuna ARKi arvates pole tegu legaalse modifikatsiooniga (kere kandmikku on omavoliliselt muudetud, teoreetiliselt tehasetoodangu puhul peaks legaliseerimiseks piisama sertifikaadi esitamisest ning ümberehitusloa hankimisest)
Paar pilti ka enda tehtust, kuna oli tegu esimese sarnase projektiga, siis ehk pole teostus kõige parem, aga eks iga viga õpetab
:
Kaalulisa tuli kokku umbes 10-11 kg, polegi kõige hullem