Tere, talveuni jah valitseb siin meie väikeses foorumis.
Ülekande kohta.
Oleneb, mida sa saavutada tahad?
Üritan natukene seletada, ära väga pahanda kui võibolla kõige paremini ei õnnestu.
Kui tahad natukene äkilisemalt kohaltminekut, või ainult neljandikmiili sõita oma autoga siis võiks küll madalama peaülekande poole vaadata.
Auto läheb paremini kohalt ära, ülekande arv on madalam (näiteks 3.23 või 3.42 viimased peakisd olema GM 8.5 tagasilla ülekande arvud, peaülekandeid on veel tunduvalt karmimaid 4.17 jne.) ja masinal jõudu selle võrra kohe ratta juures rohkem. Asja pahupool on aga alati see, et peale ülekandearvu langetamist, kannatab auto igapäeva sõidetavus ja praktilisus.
Tänu madalamale ülekanderavule jookseb mootor kiiremini priirajasse, langeb tipkiirus, kannatab sõidetavus maanteel, eelkõige ökonoomsus: näiteks
enne sõitsid 100km/h @ 1800 rpm, ent peale madalama ülekande paigaldamist sõidad 100 km/h @ 2800 rpm.
See kõik sõltub muidugi sellest, kuivõrd madala peaülekande oma auto differentsiaali paigaldad või lihtsam on terve tagadifferentsiaal kohe ära vahetada. Targalt talitades (pädevamate meestega konsulteerides
), võid võita päris hästi kiirenduses, ilma, et igapäevane maantee sõidetavus ja ökonoomsus kannataks.
Ent peaülekande vahetamisel, pead arvestama, oma mootori võimsusega, karburaatoriga mida kasutad, nukkvõlliga, mis su mootoris on ja muidugi ka käigukastiga ja käigukastis olevate käikude ülekannete arvudega ja eelkõige sellega, mida sa saavutada tahad ja milleks oma autot põhiliselt kasutama hakkad.
Sina aratavati võidaksid küll madalamast peaülekande arvust, eriti kui kasutada oma autot rohkem pühapäevasõidukina.
GM 7.5 võibolla jääb sinu jaoks natukene lahjaks, vaata ikka originaalis 2 generatsiooni Firebirdile paigaldatud tagasilla poole - see peaks tõesti olema GM 8.5.
Oeh, pikk ja keeruline vastus tuli, loodan,et oli mingik kasu ka.
Eelkõige ära võta peaülekande vahetust kergekäeliselt - see mõjutab auto suutlikkust ja sõidetavust väga palju - konsulteeri targematega ja lähtu sellest, milleks sa oma autot põhiliselt kasutama hakkad.