Muuda fondi suurust
Tänane kuupäev Teisipäev Mär 19, 2024 10:41 am


Tee uus teemaPostita vastus Leht 1 koguhulgast 1   [ 3 postitust ]
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ülekanne.
PostitusPostitatud: Neljapäev Dets 09, 2010 1:01 pm 

Liitunud: Reede Sept 18, 2009 10:12 am
Postitusi: 27
Asukoht: Rakvere
Tere talveund.

Oskab keegi seletada täpsemalt tagasilla ja ülekande kohta?
Hetkel on masinal pea ülekande arvuks 2.53 aga tahaks midagi "kergemat", kas siis 3.3x?.
Aga ei tea ise neid numbreid ja tähiseid. Ülekande mõõdud, suurused ja mis peab ära vahetama?
Kuda neid liigitatakse?
TQHQ`s oli müügis üks "peaülekanne GM 7.5 - 3.73" aga 2 gen. Firele läheb teatavasti GM 8.5?
Mul see teema must maa, et kui kuskilt otsida siis mis tähised ja numbrid võiksid olla?
Samas kui kellegil vedeleb midagi, siis võiks sellest ka teada anda.

Loodan, et keegi sai segasest jutust aru :D

_________________
Pontiac Firebird Formula 1979, 383CID


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ülekanne.
PostitusPostitatud: Reede Dets 10, 2010 12:02 am 

Liitunud: Laupäev Sept 19, 2009 6:43 pm
Postitusi: 22
Tere, talveuni jah valitseb siin meie väikeses foorumis. ;)
Ülekande kohta.
Oleneb, mida sa saavutada tahad?
Üritan natukene seletada, ära väga pahanda kui võibolla kõige paremini ei õnnestu. :?
Kui tahad natukene äkilisemalt kohaltminekut, või ainult neljandikmiili sõita oma autoga siis võiks küll madalama peaülekande poole vaadata.
Auto läheb paremini kohalt ära, ülekande arv on madalam (näiteks 3.23 või 3.42 viimased peakisd olema GM 8.5 tagasilla ülekande arvud, peaülekandeid on veel tunduvalt karmimaid 4.17 jne.) ja masinal jõudu selle võrra kohe ratta juures rohkem. Asja pahupool on aga alati see, et peale ülekandearvu langetamist, kannatab auto igapäeva sõidetavus ja praktilisus.
Tänu madalamale ülekanderavule jookseb mootor kiiremini priirajasse, langeb tipkiirus, kannatab sõidetavus maanteel, eelkõige ökonoomsus: näiteks
enne sõitsid 100km/h @ 1800 rpm, ent peale madalama ülekande paigaldamist sõidad 100 km/h @ 2800 rpm.
See kõik sõltub muidugi sellest, kuivõrd madala peaülekande oma auto differentsiaali paigaldad või lihtsam on terve tagadifferentsiaal kohe ära vahetada. Targalt talitades (pädevamate meestega konsulteerides :D ), võid võita päris hästi kiirenduses, ilma, et igapäevane maantee sõidetavus ja ökonoomsus kannataks.
Ent peaülekande vahetamisel, pead arvestama, oma mootori võimsusega, karburaatoriga mida kasutad, nukkvõlliga, mis su mootoris on ja muidugi ka käigukastiga ja käigukastis olevate käikude ülekannete arvudega ja eelkõige sellega, mida sa saavutada tahad ja milleks oma autot põhiliselt kasutama hakkad.
Sina aratavati võidaksid küll madalamast peaülekande arvust, eriti kui kasutada oma autot rohkem pühapäevasõidukina.
GM 7.5 võibolla jääb sinu jaoks natukene lahjaks, vaata ikka originaalis 2 generatsiooni Firebirdile paigaldatud tagasilla poole - see peaks tõesti olema GM 8.5.
Oeh, pikk ja keeruline vastus tuli, loodan,et oli mingik kasu ka. :)
Eelkõige ära võta peaülekande vahetust kergekäeliselt - see mõjutab auto suutlikkust ja sõidetavust väga palju - konsulteeri targematega ja lähtu sellest, milleks sa oma autot põhiliselt kasutama hakkad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Ülekanne.
PostitusPostitatud: Reede Dets 10, 2010 11:59 am 

Liitunud: Reede Sept 18, 2009 10:12 am
Postitusi: 27
Asukoht: Rakvere
Motha kirjutas:
Tere, talveuni jah valitseb siin meie väikeses foorumis. ;)
Ülekande kohta.
Oleneb, mida sa saavutada tahad?
Üritan natukene seletada, ära väga pahanda kui võibolla kõige paremini ei õnnestu. :?
Kui tahad natukene äkilisemalt kohaltminekut, või ainult neljandikmiili sõita oma autoga siis võiks küll madalama peaülekande poole vaadata.
Auto läheb paremini kohalt ära, ülekande arv on madalam (näiteks 3.23 või 3.42 viimased peakisd olema GM 8.5 tagasilla ülekande arvud, peaülekandeid on veel tunduvalt karmimaid 4.17 jne.) ja masinal jõudu selle võrra kohe ratta juures rohkem. Asja pahupool on aga alati see, et peale ülekandearvu langetamist, kannatab auto igapäeva sõidetavus ja praktilisus.
Tänu madalamale ülekanderavule jookseb mootor kiiremini priirajasse, langeb tipkiirus, kannatab sõidetavus maanteel, eelkõige ökonoomsus: näiteks
enne sõitsid 100km/h @ 1800 rpm, ent peale madalama ülekande paigaldamist sõidad 100 km/h @ 2800 rpm.
See kõik sõltub muidugi sellest, kuivõrd madala peaülekande oma auto differentsiaali paigaldad või lihtsam on terve tagadifferentsiaal kohe ära vahetada. Targalt talitades (pädevamate meestega konsulteerides :D ), võid võita päris hästi kiirenduses, ilma, et igapäevane maantee sõidetavus ja ökonoomsus kannataks.
Ent peaülekande vahetamisel, pead arvestama, oma mootori võimsusega, karburaatoriga mida kasutad, nukkvõlliga, mis su mootoris on ja muidugi ka käigukastiga ja käigukastis olevate käikude ülekannete arvudega ja eelkõige sellega, mida sa saavutada tahad ja milleks oma autot põhiliselt kasutama hakkad.
Sina aratavati võidaksid küll madalamast peaülekande arvust, eriti kui kasutada oma autot rohkem pühapäevasõidukina.
GM 7.5 võibolla jääb sinu jaoks natukene lahjaks, vaata ikka originaalis 2 generatsiooni Firebirdile paigaldatud tagasilla poole - see peaks tõesti olema GM 8.5.
Oeh, pikk ja keeruline vastus tuli, loodan,et oli mingik kasu ka. :)
Eelkõige ära võta peaülekande vahetust kergekäeliselt - see mõjutab auto suutlikkust ja sõidetavust väga palju - konsulteeri targematega ja lähtu sellest, milleks sa oma autot põhiliselt kasutama hakkad.


Tänud vastuse eest.
Miinustega (suurem kütusekulu, häälekam maantee sõit) olen juba arvestanud ja need ei segagi.
Tahaks just saada erkasamat linna masinat. Maantee sõitu tuleb suvel vähe.
Vaataks sinna 3.23 ülekande kanti pigem. TQHQ arvutuse järgi on siis umbkaudu 100 km/h juures 2500 rpm.
Mootoriks on 383 Stroker ja kastiks TH-350, rehvid on 295mm laiad. Kuulame ja uurime edasi.

Kuigi täna aknast välja vaadates ei saa aru küll miks ma hetkel Firebirdist räägin:D

EDIT: Küsimus 2.
Müügis hetkel GM 8.5 sild, ülekanne 3.08 ja pärit Blazeri alt. Aga müüa antud mõõdud ei ole samad mis enda masina all hetkel, erinevad nii 80mm poolest (Temal lehtvedrude taldmikute tsentrite vahe 1070mm, enda masinal 1150mm). Siit ka küsimus, kas sellisel sillal sisu ei anna ära vahetada?

_________________
Pontiac Firebird Formula 1979, 383CID


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teemaPostita vastus Leht 1 koguhulgast 1   [ 3 postitust ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

phpbb.ee 3.0.5++